قوانین و مقررات سهدا

بنام خداوند بخشنده مهربان

قوانین و مقررات سهدا

 

ماده ۱- تعاریف و اصطلاحات:

تعاریف و اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر میباشد:

1-1- سامانه سهدا: شرکت ماندگار درمان ایرانیان به شماره ثبت 584329 با نام تجاری برند سهدا که نسبت به ارائه خدمات سامانه سهدا اقدام می‌کند.

1-2- سامانه سهدا: خدمات نرم‌افزاری سامانه سهدا جهت ارائه خدمات تخصصی سلامت اعم از رزرو نوبت، معرفی مراکز درمانی و پزشکان، راستی آزمایی پزشکان و مراکز درمانی، برای کاربران و مراکز درمانی از طرف کاربر خدمت دهنده به کاربر خدمت گیرنده.

1-3- اپلیکیشن: نرم‌افزار متعلق به شرکت ماندگار درمان ایرانیان میباشد که به منظور استفاده از خدمات سامانه سهدا، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط مندرج در قرارداد خصوصی و سند حاضر به کاربران یا طرف‌های تجاری سامانه سهدا اعطا می‌شود.

1-4- قرارداد خصوصی: توافق کتبی یا الکترونیکی فی‌مابین سامانه سهدا (شرکت ماندگار درمان ایرانیان ) و کاربر خدمت دهنده، جهت بهره‌برداری موقت از نرم‌افزار سامانه سهدا.

1-5- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است، اعم از خدمت گیرنده وخدمت دهنده، که بر اساس شرایط و قوانین حاضر از طریق اینترنت به اپلیکیشن متصل و از خدمات سامانه سهدا بهره‌مند می‌شود.

1-6- کاربران: از کاربران خدمت دهنده وگیرنده، تحت عنوان کاربران یاد می‌شود.

1-7- کاربر خدمت دهنده: شخص حقیقی ویا حقوقی است که در اپلیکیشن خدمت دهنده سامانه سهدا برای دریافت درخواست خدمت و ارائۀ خدمات ثبت‌‌نام کرده ‌است و بر اساس قوانین کشور ایران مجوز یا پروانه مورد نیاز برای ارایه خدمت مورد نظر در حوزه تخصص ثبت شده در سامانه را دارد و ممنوعیت یا منعی از طرف مراجع ذیصلاح برای فعالیت ندارد.

1-8- کاربر خدمت گیرنده: شخص حقیقی است که در اپلیکیشن خدمت گیرنده سامانه سهدا برای ارسال درخواست خدمت ثبت‌‌نام کرده‌ است.

1-9- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص حقیقی ویا حقوقی برای استفاده از خدمات سامانه سهدا در اپلیکیشن ساخته‌اند.

۱-10- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات سامانه سهدا دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ و درگاه بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از سهدا کارت یا کیف پول طبق شرایط و قوانین حاضر، منظور و محاسبه خواهد شد.

۱-۱1- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در سامانه سهدا قرار داده می‌شود، اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره‌برداری از خدمات سامانه سهدا توسط سامانه سهدا تولید یا در اختیار سامانه سهدا قرار می‌گیرد.

۱-۱۲ قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئین‌نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد، اعم از قوانین حوزه بهداشت و درمان و علوم پزشکی که در سهدا نافذ و محق میباشد.

۱-۱۳مشاوره یا توصیه: هرگونه گفتار، نوشتار یا عملی که در پاسخ به درخواست کاربر خدمت گیرنده از سوی کاربر متخصص (از طریق بستر سامانه سهدا) به وی ارائه می شود.

۱14دسترسی غیرمجاز : هرگونه دسترسی و یا تلاش برای دسترسی غیرمجاز برای استفاده از سامانه سهدا که با شرایط و قوانین حاضر مغایرت دارد ممنوع می باشد و در صورت هرگونه استفاده غیر مجاز سامانه سهدا می تواند از طریق مراجع قضایی موضوع راپیگیری نماید.

1-15اطلاعات شخصی: کاربران موافق دسترسی به هرگونه اطلاعات مربوط به کاربری که طریق سامانه سهدا جمع‌آوری،ذخیره و پردازش میشوند و می تواند شناسایی کاربر را ممکن سازد.

۱-۱۶- مالکیت فکری : هرگونه حقوق مالکیت فکری مربوط به سامانه سهدا، اعم از نرم افزار، لوگو، نام تجاری، محتوای دیجیتال وغیره تماما برای سامانه سهدا می باشد.

۱-۱۷- خدمات غیر درمانی: سامانه سهدا مسئولیتی در قبال خدماتی که از طریق سامانه سهدا ارائه می شوند ولی مستقیما درمانی نیستند مثل مشاوره، توصیه، رزرو نوبت غیره ندارد.

۱-۱۸- خرابکاری: هرگونه فعالیتی که منجر به اختلال در عملکرد سامانه سهدا یا تجربه کاربران آن شود خلاف قوانین و مقرارت بوده و سامانه سهدا اقدام به پیگیری قضایی می نماید.

۱-۱۹- تخلف: هرگونه رفتاری که با قوانین و شرایط استفاده از سامانه سهدا مغایرت داشته باشد. تخلف بوده و قابل پیگیری در مراجع قضایی می باشد.

۱-۲۰- حفظ حریم خصوصی: قوانین و مقرراتی که سامانه سهدا در مورد جمع آوری، استفاده و حفظ اطلاعات شخصی کاربران آن اعمال می کند سیاست حفظ حریم خصوصی به شمار می رود.

ماده ۲ حساب کاربری:

۲-۱ کاربران با ثبت ‌نام در اپلیکیشن سامانه سهدا، همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن، می‌پذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را با اطلاع کامل از شرایط و معانی‌اش پذیرفته‌اند. این شرایط و قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند. استفادۀ کاربران از اپلیکیشن، پس از هر بار تغییر در شرایط و قوانین، به معنی پذیرش تغییرات مذکور است. این قوانین برای مطالعه کاربران در سایت و اپلیکیشن سامانه سهدا در دسترس است.

2-2- برای استفاده از خدمات سامانه سهدا لازم است که هر کاربر اعم از شخص حقیقی یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی هستند، می‌توانند اقدام به ساخت حساب کاربری در اپلیکیشن کنند. کاربران برای استفاده از خدمات باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن سامانه سهدا ثبت کند.

۲-۳- کاربران شخص حقوقی مکلف به معرفی نماینده (شخص حقیقی) برای ثبت‌نام در اپلیکیشن هستند و اطلاعات این شخص حقوقی باید در اپلیکیشن قید شود.

۲-۴ هیچ‌ یک از کاربران حق استفاده از ربات و نرم‌افزارهای مرتبط یا واسط را برای استفاده از اپلیکیشن اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره ندارند.

۲-۵ کاربران می‌پذیرند کلیه اطلاعات درخواستی اپلیکیشن را مطابق با واقعیت، صحیح و به‌‌روز وارد کنند و شخص کاربرمسئول عدم صحت و به‌ روزنبودن اطلاعات است.درصورت اثبات خلاف این موضوع، هیچ مسئولیتی در زمینه خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار اطلاعات اعلام شده، بر عهده سامانه سهدا نخواهد بود.

۲-۶ کاربران متعهد می‌شوند که صرفا با ایمیل متعلق به خود در اپلیکیشن ثبت‌نام کنند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب ایمیل تماما مسئول بوده و سامانه سهدا به محض آگاهی از این موضوع، مجاز است نسبت به لغو عضویت و حساب کاربری اقدام کند.

۲-۷هر شخص می‌تواند فقط یک حساب کاربری به عنوان کاربر خدمت دهنده یا کاربر خدمت گیرنده داشته باشد. در صورتی‌که سامانه سهدا اطلاع یابد که حساب‌های کاربری متعددی به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی وجود دارد، مجاز است نسبت به قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب‌های کاربری مذکور اقدام کند.

۲-۸ مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن انجام می‌شود، به عهدۀ کاربران است. بنابراین مسئولیت اشخاص ثالث یا افرادی غیر از کاربر که با آن حساب از خدمات اپلیکیشن استفاده می‌کنند، تماما متوجه کاربر صاحب ‌حساب است.

۲-۹ مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن اطلاعات حساب کاربری و گوشی موبایل، کاربران موظف هستند در اسرع وقت موضوع را به اطلاع پشتیبانی سامانه سهدا برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به پشتیبانی سامانه سهدا انجام نشده، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور و موبایل کاربر انجام شده و می‌شود به عهدۀ خود شخص خواهد بود.

۲-۱۰- کاربران حق ندارند به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره‌برداری از خدمات سامانه سهدا متوجه مدیران اشخاص حقوقی خواهد بود.

۲-۱۱ در شرایط خاصی ممکن است از کاربران برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در این شرایط اگر کاربران اطلاعات کافی در اختیار سامانه سهدا قرار ندهند، سامانه سهدا می‌تواند حساب کاربری آن‌ها را مسدود و از ارائۀ خدمات به آن‌ها خودداری کند.

۲-۱۲ممکن است بنا به مورد و حسب صلاح‌ دید سامانه سهدا، از کاربران درخواست شود که مدارکی را تکمیل و یا ارائه و اطلاعات موجود را اصلاح کنند. در این صورت، کاربر متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی سامانه سهدا خواهد بود. در غیر این صورت سامانه سهدا می‌تواند حساب کاربری شخص را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به او مذکور خودداری کند.

۲-۱۳- اطلاعات کاربری کلیه کاربران نزد کاربر گیرنده اطلاعات، محرمانه بوده و هیچ یک از کاربران حق ندارند اطلاعات مربوط به حساب طرف مقابل را (اعم از مشخصات هویتی، شماره تماس، آدرس، عکس و غیره) ذخیره یا منتشر کند و در دسترس دیگران قرار دهد.

۲-۱۴- رفتارغیرمناسب : کاربران متعهد هستند به هیچ عنوان به رفتارهای توهین آمیز، تهدیدکننده، بی احترامی، خشونت آمیز یا غیرقانونی در زمان استفاده از خدمات سامانه سهدا مبادرت نکنند در غیراین صورت سامانه سهدا پیگیری های لازم را از مراجع قضایی انجام می دهد.

۲-۱۵- تخلفات جدی : در صورت مشاهده هرگونه تخلف جدی از سوی کاربر، سامانه سهدا حق دارد بدون اطلاع قبلی، حساب کاربری مربوطه را مسدود کند و پیگیری های لازم را از طریق مراجع قضایی انجام دهد.

2-۱۶- ارزیابی: سامانه سهدا برای بهبود کیفیت خدمات خود، از کاربران خواستار ارزیابی خدمات است. این ارزیابی ممکن است به صورت نظرسنجی، امتیازدهی یا هر روش دیگری باشد به همین دلیل کاربران رضایت خود را درخصوص این مورد اعلام می دارند.

۲-۱۷- مسئولیت های قانونی: کاربران متعهدند که در صورت وقوع هرگونه مسئولیت قانونی ناشی از استفاده غیرمجاز یا نقض قوانین توسط آن ها، همه مسئولیت های قانونی را به عهده بگیرند.

۲-۱۸- حفظ حقوق کاربران: سامانه سهدا متعهد است که حقوق کاربران را در قبال ارائه خدمات سامانه سهدا، محافظت و حفظ کند.

ماده ۳ استفاده از سامانه سهدا:

۳-۱ کاربران اعم از خدمت دهنده و گیرنده متعهد می‌شوند در زمان استفاده از اپلیکیشن سامانه سهدا کلیه مسائل اخلاقی را رعایت کنند.

۳-۲ با استفاده از خدمات سامانه سهدا، کاربران می‌پذیرند و موظف هستند که از خدمات ارائه شده برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، خلاف شرع و مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.

۳-۳ کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات سامانه سهدا به صورتی استفاده نکنند که به سامانه سهدا و شرکای آن صدمه‌ای وارد شود. در صورتی که کاربران از امکانات فراهم شده در خدمات سامانه سهدا در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع سامانه سهدا سوءاستفاده کنند، سامانه سهدا ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آن‌ها، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.

۳-۴کاربران می‌پذیرند که سامانه سهدا ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی با آن‌ها استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیام‌ها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات سامانه سهدا را می‌پذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.

۳-۵ سامانه سهدا ممکن است کدهایی را به عنوان هدیه به کاربران ارائه کنند. با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، یا درصدی از هزینۀ خدمات کاسته و یا درصدی از هزینۀ خدمات پس از آن به کاربر برگردانده ‌و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن سامانه سهدا اضافه ‌می‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آن‌ها منوط به تشخیص و صلاح‌ دید سامانه سهدا یا طرف تجاری بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربران حق طرح هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی در این خصوص نخواهند داشت.

۳-۶کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند ،حتی اگر سامانه سهدا در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد، مگر اینکه سامانه سهدا رسماً این اجازه را به آن‌ها داده باشد.

۳-۷ کاربران می‌پذیرند اعتباری که در حساب کاربری خود دارند مستقل از روش کسب قانونی آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک یا وارد کردن کدهای تخفیفی که سامانه سهدا در اختیار آن‌ها قرار داده یا هر روش دیگری باشد) فقط برای استفاده از خدمات سامانه سهدا قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

۳-۸ کاربران می‌پذیرند کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه ارائه خدمات به آن‌ها داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که سامانه سهدا برای ارائه این کدها هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای آن‌ها محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار بر اساس شرایط کد اختصاص داده شده، تغییر دهد یا در صورت لزوم آن‌ها را باطل کند. هم‌چنین در صورتی که سامانه سهدا تشخیص دهد، اعمال این کد به علت خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیرقانونی بوده است، می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آن به حساب کاربر افزوده شده را باطل یا حذف کند.

۳-۹ مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و هم‌چنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای استفاده از خدمات سامانه سهدا به عهدۀ کاربران است.

۳-۱۰ کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام استفاده از خدمات ارائه شده در اپلیکیشن، از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات سامانه سهدا کسب کرده‌اند، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات کاربران در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر مغایر با قوانین سامانه سهدا است. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول زمان استفاده از خدمات و اپلیکیشن سامانه سهدا، فقط در شرایط ضروری و به میزان مورد نیاز از اطلاعاتی که از کاربران ارائه شده است، استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، سامانه سهدا و شخص ذینفع مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.

۳-۱۱ با استفاده از خدمات سامانه سهدا، کاربران می‌پذیرند که حین استفاده از اپلیکیشن سامانه سهدا، آن را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.

۳-۱۲ کاربران متعهد به رعایت همۀ شرایط و قوانین، اصول اسلامی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در هنگام استفاده از سامانه سهدا هستند.

۳-۱۳کاربران می‌پذیرند و اعلام می‌کنند که متن حریم خصوصی سامانه سهدا را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.

14 3- کاربران می‌پذیرند که سامانه سهدا ارائه دهنده خدماتی است که ارتباط بین کاربران خدمت دهنده با خدمت گیرنده را جهت توافق بر ارائه خدمت مورد نظر فراهم می‌کند. در خدمات سامانه سهدا کاربر خدمت دهنده مختار است یک درخواست را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر گیرنده خدمت مختار است پس از ارسال درخواست، مشخص شدن کاربر خدمت دهنده و قبل از ارائه خدمت مورد نظر اقدام به لغو درخواست کند. لذا هر درخواستی و قبول درخواستی که کاربران خدمت دهنده با خدمت گیرنده انجام می‌دهند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین کاربران در نظر گرفته شود.

تبصره ۱: در صورت رد بی‌دلیل درخواست توسط کاربر خدمت دهنده یا کاربرخدمت گیرنده و یا لغو بی‌دلیل و به کرات درخواست توسط کاربر خدمت دهنده، سامانه سهدا می‌تواند نسبت به غیرفعال کردن حساب کاربری آن‌ها به صورت موقت یا دائم اقدام کند.

۳-۱۵خدمات سامانه سهدا ممکن است با مشارکت خود سامانه سهدا‌ یا طرف تجاری دیگری ارائه شود که سامانه سهدا کنترلی روی آن‌ها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، شرایط و قوانین مختص خود را دارند و سامانه سهدا مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این سامانه ندارد.

۳-۱۶از آنجایی که ممکن است شخص یا اشخاصی غیر از کاربر خدمت گیرنده از حساب کاربری وی استفاده کنند، مسئولیت پرداخت هزینه‌ها، متوجه صاحب اکانت کاربر خدمت گیرنده است. هم‌چنین لازم به ذکر است که هرگونه مسئولیت قانونی استفاده‌کننده یا خدمت گیرنده از حساب کاربری، نسبت به کاربر خدمت دهنده و سامانه سهدا متوجه کاربر گیرنده ی خدمت است و بدین ترتیب کاربر مذکور و گیرندگان واقعی خدمت مورد نظر نسبت به سامانه سهدا دارای مسئولیت تضامنی هستند.

۳-۱۷کاربر خدمت گیرنده متعهد می‌شود که به هیچ عنوان با حساب کاربری خود برای اشخاص زیر ۱۸ سال درخواست ارسال نکند مگر با حضور همزمان خود یا شخص مورد نظر. کاربر خدمت دهنده مکلف به لغو (امتناع از انجام) چنین خدماتی است. در غیر این صورت، مسئولیت ارائه خدمت بر عهده کاربر خدمت دهنده و همچنین جبران خسارات وارده احتمالی بر عهده کاربر خدمت گیرنده است.

۳-۱۸- کاربران میپذیرند که حفظ سطح کیفی بالای خدمات ارائه شده در سامانه سهدا از اولویت های ارائه سامانه سهدا است.

بنابراین، در صورتی که سامانه سهدا به نتیجه برسد که کیفیت خدمات یا رفتارکاربر خدمت دهنده مطابق با استانداردهای سامانه سهدا نیست، سامانه سهدا می تواند به تعلیق یا لغو حساب کاربری اقدام کند. و مراتب را در صورت صلاح دید از مراجع قضایی پیگیری نماید.

۳-۱۹- کاربران باید از سخت افزاری استفاده کنند که قابلیت استفاده مناسب از اپلیکیشن سامانه سهدا را دارد. سامانه سهدا هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلات ناشی از استفاده از سخت افزارهای نامناسب یا قدیمی را ندارد.

۳-۲۰- کاربران متعهد هستند که برای استفاده از خدمات سامانه سهدا هیچگونه نرم افزارهای جانبی، هک یا دستکاری را استفاده نکنند که بتواند به سیستم سامانه سهدا آسیب برساند یا به داده های کاربران دیگر دسترسی پیدا کند.

۳-۲۱- کاربران باید در حفظ حریم خصوصی دیگر کاربران و همچنین حفظ امنیت سیستم سامانه سهدا دقت کنند. هرگونه تلاش برای دسترسی غیرمجاز به اطلاعات دیگر کاربران یا تلاش برای آسیب رساندن به سیستم سامانه سهدا ممنوع است و پیگرد قضایی دارد .

۳-۲۲- کاربران میپذیرند که سامانه سهدا حق دارد نسبت به بررسی بر عملکرد کاربران و تعاملات آن ها در سامانه سهدا نظارت و اقدام کند. این نظارت می تواند شامل بررسی تراکنش های مالی، بررسی محتوای تبادل شده، بررسی رفتار کاربران و هر نوع فعالیت دیگری در سامانه سهدا باشد.

۳-۲۳- کاربران می پذیرند که سامانه سهدا می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا رفتار غیرمناسب از سوی کاربر، بدون اطلاع قبلی، حساب کاربری را تعلیق یا حذف کند. این تخلفات می توانند شامل هر گونه رفتاری باشند که با قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران، شرایط و قوانین سامانه سهدا، یا اصول اخلاقی و اجتماعی مغایرت داشته باشد.

ماده ۴- هزینه‌ها و پرداخت:

۴-۱کاربران می‌پذیرند امکان استرداد هزینه‌هایی که بر اساس شرایط استفاده از خدمات در نرم افزار، به سامانه سهدا می‌پردازند، وجود ندارد. سامانه سهدا مغایرت در هزینه اعلامی و پرداخت شده را تنها در ۴۸ ساعت اولیه رسیدگی می‌کنند. بنابراین کاربران باید موضوع را در همان ۴۸ ساعت اولیه به اطلاع سامانه سهدا برسانند.

۴-۲ کاربران می‌پذیرند هزینۀ ارائه خدمات از طرف سامانه سهدا مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن نمی‌توانند اعتراضی نسبت به هزینۀ اعلام شده داشته باشند. بدیهی است از آنجا که کاربران مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی سامانه سهدا هستند، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌شوند. به همین منظور کاربران با قبول این شرایط و قوانین اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ سامانه سهدا را از محل اعتبار کاربری خود به سامانه سهدا می‌دهند.

۴-۳پرداخت هزینۀ خدمت ارائه شده و سایر هزینه‌های اعلام شده توسط سامانه سهدا فقط از طریق روش‌هایی که توسط سامانه سهدا مشخص می‌شود می‌تواند صورت بگیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری سامانه سهدا(کیف پول) یا سایر طرف‌های تجاری، پرداخت اینترنتی جهت افزایش موجودی حساب کاربری و یا از طریق USSD برای افزایش اعتبار. روش‌های پرداخت محدود به موارد مذکور بوده است. هرگونه روش دیگری نظیر کارت به کارت، تهاتری و غیره مورد تایید سامانه سهدا نیست و در این صورت سامانه سهدا هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

۴-۴ کاربران می‌پذیرند که باید هزینۀ خدمات ارائه شده از طرف سامانه سهدا را مستقل از هرگونه مشکلی که ممکن است در اپلیکیشن سامانه سهدا جهت پرداخت آنلاین به وجود آید به پشتیبانی سامانه سهدا پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق نرم‌افزار فراهم نشود، کاربران همچنان موظف به پرداخت هزینه‌های ارائه خدمات خواهند بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربران با مرکز تماس سامانه سهدا به روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی‌ که کاربران به هر دلیلی از جمله مشکلات نرم‌افزار پرداخت را انجام نداده باشند، سامانه سهدا یا طرف تجاری حق دارند هزینه را از اعتبار کاربران در سامانه سهدا، کیف پول سامانه سهدا یا سایر طرف‌های تجاری کسر کنند و در صورت عدم پرداخت حساب کاربری آن‌ها مسدود خواهد شد.

۴-۵کاربران خدمت گیرنده می‌پذیرند جبران هرگونه اقدامی علیه کاربر خدمت دهنده در زمان استفاده از خدمات سامانه سهدا برعهده ایشان است.

 در چنین مواردی سامانه سهدا حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار موجود در حساب سامانه سهدا یا کیف پول سامانه سهدا یا سایر طرف‌های تجاری از کاربر خدمت گیرنده کسر یا از او وصول کند. در صورتی که اعتبار موجود نزد سامانه سهدا به میزان خسارات وارده و هزینه‌های مرتبط بر آن نباشد، کاربر خدمت گیرنده و یا سامانه سهدا مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهند بود. همچنین چنانچه کاربر خدمت گیرنده به فحاشی، توهین و سایر رفتارهای خلاف قانون علیه کاربر خدمت دهنده اقدام کند حق مراجعه کاربر خدمت دهنده به مراجع ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن سامانه سهدا حق مراجعه به مراجع ذیصلاح را به دلیل لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود خواهد داشت.

۴-۶ کاربران ملزم به پرداخت کلیه هزینه‌های اعلام شده توسط سامانه سهدا هستند.

۴-۷- در صورتی که کاربری برای کنسل کردن خدمت که از طریق سامانه سهدا درخواست داده است ، ممکن است هزینه ای بر اساس قوانین کنسلی سامانه سهدا به وی تحمیل شود که کاربر باید هزینه کنسلی را پرداخت کند و یا حتی در بعضی موارد با توجه به روند سیستمی امکان کنسلی درخواست مقدور نمی باشد و کاربر یا کاربران ملزم به قبول روند سیستم میباشند.

۴-۸- کاربران باید اطلاعات مالی خود را به طور کامل و دقیق در سیستم سامانه سهدا ثبت کنند. هرگونه خسارت ناشی از اطلاعات نادرست یا ناقص به عهده کاربراست.

۴-۹- کاربران می پذیرند که هزینه های مربوط به استفاده از خدمات سامانه سهدا به عهده آن ها است.

۴-۱۰- کاربران سامانه سهدا می پذیرند که سامانه سهدا می تواند هزینه های خدمات ارائه شده را بر اساس سیاست خود به صورت یکجا یا به صورت دوره ای از حساب کاربری آنها کسر کند.

۴-۱۱- سامانه سهدا حق دارد به منظور بررسی صحت اطلاعات مالی کاربر، از ارائه دهندگان خدمات پرداخت الکترونیکی یا سایر مراجع قانونی که کاربر به آنها اطلاعات مالی خود را ارائه داده است، اطلاعات مربوطه را دریافت کند.

۴-۱۲- در صورتی که پرداخت هزینه خدمات به دلیل هر نوع مشکلی از جمله مشکلات فنی، مشکلات ارتباطی، خطاهای سیستمی یا بر اثر تقصیر یا خطای کاربر صورت نگیرد، کاربر موظف است هزینه را بلافاصله پس از رفع مشکل یا هنگام دریافت خدمات بعدی پرداخت کند. در غیر این صورت، سامانه سهدا حق دارد حساب کاربری را مسدود کند و از مراجع قانونی جهت وصول مطالبات خود اقدام کند.

۴-۱۳- کاربران میپذیرند که در صورت عدم پرداخت هزینه های اعلام شده برای خدمات سامانه سهدا، سامانه سهدا می تواند اقدامات لازم را برای وصول هزینه ها انجام دهد. این اقدامات می توانند شامل ارسال تذکرها، ارجاع موضوع به مراجع قانونی، یا مسدود کردن حساب کاربری باشد.

ماده ۵- مسئولیت سامانه سهدا:

۵-۱سامانه سهدا با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجیگری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آنها در زمان استفاده از خدمات سامانه سهدا به کار می‌گیرند.

۵-۲ سامانه سهدا با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران در پایان خدمات ارائه شده تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.

۵-۳ سامانه سهدا برای فراهم کردن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری توسط دستگاه‌های کاربران تلاش می‌کنند، اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.

۵-۴اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد سامانه سهدا محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در موارد قانونی و هم‌چنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، سامانه سهدا مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.

۵-۵ چنانچه هر یک از کاربران اپلیکیشن سامانه سهدا در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند، برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسیدگی به شکایات سامانه سهدا مطرح کنند. سامانه سهدا یا طرف تجاری پیگیری لازم را بنا به مورد انجام خواهد داد و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به‌عمل خواهد آورد.

۵-۶همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران درباره نحوه و شرایط ارائه خدمات سامانه سهدا و استفاده از نرم‌افزار‌های ارائه‌دهنده خدمات اعم از خدمت گیرنده و خدمت دهنده، توسط سامانه سهدا در نرم‌افزار قرار داده شده است.

اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آن‌ کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات سامانه سهدا آشنا شوند. همچنین همکاران سامانه سهدا در مرکز تماس به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هرگونه ابهام و سوال کاربران هستند.

۵-۷ مسئولیت سامانه سهدا فقط در فرضی متصور است که کاربران از طریق اپلیکیشن اقدام به اخذ خدمات از جمله ارسال درخواست و قبول توسط کاربر دیگر کرده باشند. لذا اگر کاربر خدمت دهنده و کاربر خدمت گیرنده که در اپلیکیشن سامانه سهدا ثبت ‌نام کرده‌اند، خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام ارائه خدمت توافق کنند، هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه سامانه سهدا نخواهد بود.

۵-۸- سامانه سهدا هیچگونه مسئولیتی در قبال امتیازات، تخفیفات، و یا هدایا و مزایایی که توسط کاربران دیگر به کاربران عرضه میشود، ندارد.

۵-۹- سامانه سهدا مسئولیتی در قبال هرگونه خسارت مالی، معنوی، صدمه های بدنی یا زیانهای دیگری که به علت ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم کاربران با یکدیگر به وقوع پیوسته نخواهد داشت.

۵-۱۰- سامانه سهدا می تواند برای بهبود خدمات و بهره گیری از تکنولوژی های نوین، از سرویس های ثالث و سامانه مرتبط با خود استفاده کند. برای مثال، استفاده از سرویس های تحلیل داده، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی و سایر تکنولوژی های مرتبط.

۵-۱۱- سامانه سهدا مسئولیتی در قبال خسارت هایی که به دلیل مشکلات فنی، از دست رفتن اطلاعات، تأخیر در ارسال یا دریافت اطلاعات، مشکلات در دسترسی به سرویس ها، مشکلات ناشی از اختلالات شبکه یا قطعی اینترنت یا دیگر مسائل مرتبط با ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات برای کاربران به وجود آید، ندارد.

۵-۱۲- سامانه سهدا می تواند در هر زمان و بدون اطلاع قبلی خدمات را تعطیل، تغییر، به روزرسانی یا اصلاح کند. همچنین سامانه سهدا می تواند شرایط استفاده از خدمات را تغییر دهد. کاربران با استفاده از خدمات، به همه تغییرات اعمال شده موافقت میکنند.

۵-۱۳سامانه سهدا حق دارد در صورتی که کاربران از قوانین و مقررات خدمات سامانه سهدا یا قوانین جمهوری اسلامی ایران تخطی کنند، اقدامات قانونی لازم را انجام دهد. این اقدامات می توانند شامل محدود کردن دسترسی کاربر به خدمات، مسدودکردن حساب کاربری، و یا ارجاع موضوع به مراجع قانونی باشد.

ماده ۶- مسئولیت کاربران:

۶-۱ مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوع جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام استفاده از خدمات اپلیکیشن سامانه سهدا) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و سامانه سهدا هیچ مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهند داشت. سامانه سهدا می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری کاربر متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورد.

۶-۲ هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های سامانه سهدا شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. سامانه سهدا این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به‌ عمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

۶-۳ مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات حوزه سلامت اعم از مقررات وزارت بهداشت، معاونت درمان، نظام پزشکی و آئین نامه و دستورالعمل های صادره برعهده کاربران است و سامانه سهدا در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

۶-۴ کاربران متعهد می‌شوند در صورت مواجهه با نقض هر کدام از تعهدات حین ارائه خدمت و یا نقض قوانین موضوع جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) بدون مداخله مستقیم، از انجام هر اقدامی بر اساس صلاح‌ دید شخصی پرهیز کنند. کاربر خدمت دهنده در صورت نیاز می‌تواند ارائه خدمت خود را متوقف و موضوع را با پشتیبانی سامانه سهدا در میان بگذارد، کاربر خدمت گیرنده نیز می‌تواند تا برقراری تماس با پشتیبانی از کاربر خدمت دهنده درخواست توقف خدمت مورد نظر را داشته باشد. در نهایت پشتیبانی سامانه سهدا تصمیم مقتضی را بر مبنای وضعیت اخذ می‌کند و در صورت لزوم موضوع با نیروی انتظامی و مراجع ذیصلاح در میان گذاشته می‌شود.

تبصره ۵– : قطع ارائه خدمت توسط کاربر خدمت دهنده بدون رضایت کاربر گیرنده خدمت و قبل از اعلام نظر پشتیبانی سامانه سهدا ممنوع است.

۶-۵ کاربر خدمت گیرنده و خدمت دهنده مطلع است و می‌پذیرد که در زمان نصب نرم‌افزار سامانه سهدا یا به‌روزرسانی آن، سوابق استفاده کاربران (ضمن حفظ حریم خصوصی و رعایت قوانین) جهت دسترسی به اطلاعات آماری در تحقیقات بازاریابی و برای بهبود تجربه ارائه خدمت درسامانه سهدا مورد ملاحظه قرار میگیرد.

۶-۶کاربران مکلف به رعایت کلیه شرایط و قوانین منتشر شده در اپلیکیشن سامانه سهدا هستند و در صورت نقض تعهدات و شرایط مذکور مسئول پذیرش کلیه آثار ناشی از تخلف در قبال سامانه سهدا و اشخاص ثالث خواهند بود.

۶-۷ کاربران (اعم از کاربر خدمت دهنده یا کاربر خدمت گیرنده) باید توجه داشته باشند هرگونه توصیه و مشاوره ارائه شده توسط کاربر خدمت دهنده فقط مختص شخصی است که درخواست مشاوره داشته و با توجه به تفاوت شرایط هر شخص نسبت به شخص دیگر، کاربران باید از عمل به مشاوره و توصیه ارایه شده به شخص دیگر خوداری کند.

۶-8 کاربران باید توجه داشته باشند سامانه سهدا برای استفاده و ارایه خدمات در صورت رخداد موارد اورژانس پزشکی، اورژانس اجتماعی و هر مورد اورژانسی دیگر یا مواردی که در آن حضور فیزیکی متخصص و یا معاینه بالینی یا اندازه گیری علائم حیاتی نیاز باشد، ایجاد نشده و در این موارد خدماتی ارائه نمی‌کند. لازم به ذکر است کاربران در چنین مواردی باید با اورژانس شهر خود یا هر مرجع در نظر گرفته شده برای رسیدگی به آن مورد اورژانسی تماس حاصل بگیرند. (مورد اورژانسی به مواردی همچون تصادفات، خونریزی، صدمات ناشی از ضرب و جرح، موارد مسمومیت، کاهش سطح هوشیاری، هر موردی مشکوک به انواع سکته، آسیب‌‌های ناشی از خودکشی و هر آنچه که عرفا به نام مورد اورژانسی شناخته می‌شود یا نیاز به فوریت‌های پزشکی دارد گفته می‌شود.لازم به ذکر است کلیه موارد مطرح شده در این بند تمثیلی بوده و جنبه حصری ندارد و محدود به موارد ذکر شده نیست).

۶-9کاربر خدمت دهنده در ارائه توصیه و مشاوره موظف به رعایت کلیه قوانین، دستورالعمل‌ها، همچنین عرف و رویه آن حوزه است. همچنین کاربران باید توجه داشته باشند شرایط زمانی (مثلا توصیه باید در زمانی خاصی انجام شود)، شرایط عمومی و اختصاصی (شرایط حاکم بر وضعیت جسمانی یا روانی) هر فرد در هر توصیه و مشاوره ارائه شده از جانب کاربر خدمت دهنده و کاربر خدمت گیرنده باید مورد توجه قرارگیرد. سامانه سهدا صرفا یک بستر نرم‌افزاری برقرارکننده ارتباط میان کاربر متخصص و کاربر عادی است و هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای مشاوره انجام شده ندارد.

۶-10کاربر خدمت دهنده حق ارائه مشاوره در حوزه غیر تخصصی خود را نداشته همچنین از کاربران درخواست می‌شود در صورت مواجه با چنین مواردی نسبت به ارائه گزارش تخلف به پشتیبانی اقدام کنند.

۶-11- کاربران باید توجه داشته باشند که اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی و شخصی خود با دیگران میتواند منجر به سوءاستفاده های احتمالی شود. سامانه سهدا هیچ گونه مسئولیتی در قبال مشکلاتی که از اشتراک گذاری غیرمناسب اطلاعات شخصی ایجاد شود، ندارد.

۶-12- کاربران متعهد میشوند که از استفاده غیرقانونی و از اطلاعات خصوصی دیگران خودداری کنند. این مهم شامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری دیگران، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی دیگران و ایجاد آسیب به روابط شخصی و حرفه ای دیگران میشود.

۶-13- کاربران باید در همه زمانها از نرم افزار سامانه سهدا به طور مسئولانه و قانونمند استفاده کنند. هرگونه استفاده ی تخریبی، مضر یا غیرقانونی از نرم افزار تخلف قلمداد شده و ممکن است منجر به تعلیق یا انسداد حساب کاربری شود.

۶-14- کاربران باید توجه داشته باشند که استفاده از خدمات سامانه سهدا برای اهداف تجاری، تبلیغاتی یا هر هدف غیرقانون ی دیگر، بدون کسب اجازه ی قبلی از سامانه سهدا، ممنوع است.

۶-15- کاربران باید توجه داشته باشند که ایجاد هرگونه محتوایی که حقوق دیگران را نقض کند (از جمله حقوق مالکیت معنوی)، ممنوع است. همچنین، کاربران نمیتوانند محتوایی را منتشر کنند که تهدیدآمیز، توهین آمیز، تحقیرکننده، نژادپرستانه یا زنانه ستیز باشد یا به هر شکلی حقوق یا رفاه دیگران را آسیب بزند.

۶-16- کاربران متعهد میشوند که از ارسال هرگونه محتوایی که دارای ویروس یا کد های مخرب یا هر نوع نرم افزار یا فایل ضرر زا باشد، خودداری کنند.

۶-17- کاربران متعهد میشوند که در صورت ارائه ی استفاده از خدمات نرم افزاری که توسط سومین طرف ارائه می شوند، قوانین و مقررات آن سومین طرف را رعایت کنند.

۶-18- کاربران متعهد میشوند که در هنگام استفاده از خدمات سامانه سهدا، حقوق دیگر کاربران را رعایت کنند. این شامل رعایت حقوق مالکیت معنوی، حقوق خصوصی و هرگونه حق قانونی یا اخلاقی دیگری است که کاربران ممکن است داشته باشند.

ماده ۷- موارد فنی:

۷-1 کاربران مجاز نیستند هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد Source Code نرم‌افزارهای سامانه سهدا شامل دیکامپای Decompile، مهندسی معکوس Reverse Engineering یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

۷-۲ کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring و روش‌های دیگر، نسخۀ دیگری از خدمات سامانه سهدا را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار سامانه سهدا یا در روش ارائۀ خدمات سامانه سهدا تغییر یا اختلالی ایجاد کند.

۷-۳ کاربران مجاز نیستند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس‌گذار (Indexing)، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.

۷-۴ کاربران مجاز نیستند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از رابط کاربری یا اپلیکیشن یا سامانه سهدا، یا سامانه‌های مرتبط با سامانه سهدا انجام دهند.

۷-۵- کاربران موظف هستند که نسبت به حفظ امنیت نرم افزار و سرویسهای سامانه سهدا از هرگونه تلاشی برای نفوذ در سیستم، حملات DDoS یا هرگونه اقدامی که به آسیب رساندن به امنیت سیستم منجر شود خودداری کنند.

۷-۶- کاربران باید توجه داشته باشند که تلاش برای ایجاد یک اکانت توسط یک شخص با استفاده از هویت یا مدارک شخص دیگری، تخلف محسوب می شود و در صورت مشاهده، کاربر متخلف می تواند با تعلیق یا حذف حساب کاربری مواجه شود و سامانه سهدا تخلف را از طریق مراجع قضایی پیگیری می نماید.

ماده ۸- محتوای تولید شده توسط کاربران:

سامانه سهدا ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهند که در وب سایت، نرم‌افزار موبایل، شبکه‌های اجتماعی و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت این مطالب همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت آن‌ها در خدمات‌ مرتبط به سامانه سهدا، کاربران این حق را به سامانه سهدا می‌دهند که اطلاعاتی را که از حالت محرمانه خارج شده است، منتشر کنند و یا به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کنند.

۸-۱- کاربران متعهد میشوند که هیچ محتوایی که دارای محتوای خشونت آمیز، توهین آمیز، تحقیرکننده یا نژادپرستانه است را منتشر نکنند. در غیر این صورت موارد تخلف از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.

۸-۲- کاربران متعهد میشوند که هیچ محتوایی را که می تواند منجر به ایجاد درگیری یا اختلاف بین کاربران دیگر شود یا به طور عمومی به محیط کاربری آسیب برساند، منتشر نکنند.

ماده ۹- قطع خدمات:

سامانه سهدا یا طرف تجاری به هر دلیلی به این نتیجه برسد که حضور هر یک از کاربران اعم می‌تواند امنیت و آرامش کسب و کار و یا دیگر کاربران را در معرض تهدید قرار دهد، طبق صلاح دید خود مجاز به مسدود کردن حساب کاربر مذکور یا عدم اجازه استفاده از خدمات به صورت موقتی یا دائم است. اگر کاربران تعهدات این شرایط و قوانین را رعایت نکنند یا دسترسی آنها به خدمات سامانه سهدا خطرناک باشد یا مطلوب نباشد،سامانه سهدا حق حذف دسترسی کاربر مذکور را به خدمات سامانه سهدا دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

۹-۱- در صورتی که سامانه سهدا مشاهده کند که یک کاربر در تلاش برای انجام هرگونه فعالیت غیرقانونی یا مضراست،حق دارد که بدون اخطار قبلی اقدام به مسدود کردن حساب کاربری آن کاربر کند.

۹-۲- سامانه سهدا حق دارد در صورتی که بر اساس قوانین ملزم شود، اطلاعات حساب کاربری را برای مقامات ذیصلاح ارائه دهد.

 

 

ماده ۱۰- توافق از راه دور:

۱۰-۱ کاربران توافق می‌کنند برای مبادلۀ آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، تنظیم قراردادها، اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌های مربوط به سامانه سهدا، از طریق اپلیکیشن سامانه سهدا به‌عمل آید.

کاربران ضمن پذیرش شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام می‌کنند.

۱۰-۲ حساب کاربری متعلق به شخص کاربر و استفاده از آن قائم به شخص کاربر و غیر قابل انتقال است. کلیه مسئولیت‌های مربوط به حفظ و حراست از حساب کاربری برعهدۀ کاربر دارنده حساب کاربری است. کاربران ضمن پذیرش کلیه مسئولیت ناشی از استفاده از حساب کاربری، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور اعم از شکل، عبارت، تاییدیه، انتخاب اشکال و تایید آن‌ها را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ کاربران غیر قابل استماع و مردود است.

۱۰-۳ کاربران می‌پذیرند هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف سامانه سهدا به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

۱۰-۴ کاربران با عضویت در سامانه سهدا و استفاده از خدمات آن قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.

۱۰-۵ کلیه رویه‌های حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیه‌های مرتبط ارائه‌شده توسط سامانه سهدا جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق اپلیکیشن، مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.

۱۰-۶ با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه سامانه سهدا و طرف تجاری، به عنوان محل انعقاد قرارداد، اعلام می‌کند.

ماده 11- مسئولیت های مراکز طرف قرارداد :

11-1- مرکز درمانی و یا پزشک طرف قرارداد سهدا حق گرفتن هزینه خارج از هزینه های مشخص شده سامانه سهدا را ندارد.

11-2- خدمت درمانی که ناموفق باشد باید توسط مرکز درمانی اصلاح شده و موجبات رضایت بیمار جلب گردد و سامانه سهدا در این موضوع مسئولیتی عهده دار نخواهد بود و بری الذمه می باشد.

۱۱-۳- مراکز طرف قرارداد متعهد می شوند که حریم خصوصی کاربران را رعایت کنند و هیچگونه اطلاعات شخصی کاربران را بدون رضایت صریح آن ها افشاء نکنند.

۱۱-۴- مراکز طرف قرارداد باید ضمن رعایت استانداردهای مربوطه، در جهت ارائه خدمات با کیفیت و بی نقص به کاربران تلاش کنند.

۱۱-۵- مراکز طرف قرارداد باید در صورت بروز هرگونه مشکل یا ایراد فنی در خدمات ارائه شده، به سرعت با پشتیبانی سامانه سهدا تماس بگیرند و تلاش کنند مشکل را برطرف سازند.

۱۱-۶- مراکز طرف قرارداد باید در صورت تغییرات در شرایط کاربر خدمات دهنده ، به سرعت این تغییرات را به سامانه سهدا اطلاع دهند.

ماده۱2حقوق معنوی و مادی :

۱۲-۱-  تمامی حقوق مادی و معنوی مرتبط با اپلیکیشن سامانه سهدا، برند سامانه سهدا، لوگو و هرگونه محتوای منتشر شده توسط سامانه سهدا، متعلق به سامانه سهدا است.

۱۲-۲- هیچ کاربری بدون اجازه رسمی از سامانه سهدا حق ندارد تا برند، لوگو، نام تجاری یا هرگونه محتوای منتشر شده توسط سامانه سهدا را برای استفاده تجاری یا غیر تجاری استفاده کند.

12-3- کاربران باید در ارائه خدمات یا استفاده از اپلیکیشن سامانه سهدا احترام الزام به حقوق مادی و معنوی سامانه سهدا سایر کاربران را نگه دارند.